Cool Life (ˆ⌣ˆ)/
Chapter 6 ; The last farewell. Goodbye
Saturday 4 July 2015 | 06:14 | 0 comments
Hey,

I know things get real hard for these past few weeks. I always have a faith that we will be able to get through everything. I believe no matter how many time we fight over a big nor the simplest thing, we will remain as strong as always. I believe you will remain faithful despite the distance. I believe we will keep loving each other through hardship. But we did not. It was my mistake to put too much trust, hope and expectation on us.
Kau tahu betapa sayangnya aku dekat kau kan? I never forget to tell you how much i love you. Hari-hari aku cakap aku sayang kau. Because i do love you, so damn much. When everyone said that you were just another chapter in my life, i knew that you meant more than that. You were the whole book, my dear. Aku tak pernah jemu nak layan kerenah kau walaupun sometimes you gave me headache. Masa kau sakit, aku betul-betul risaukan kau. Walaupun masatu aku sendiri tengah sakit. I almost get into an accident masa drive nak belikan kau ubat. Sebab pada aku, kesihatan kau lebih penting. Sakit aku tu apa lah sangat.
Aku buat keputusan untuk tinggalkan kawan-kawan aku demi kau. Sebab aku rasa cukup sekadar ada kau seorang dalam hidup aku. And somehow aku yakin kau pon rasa cukup ada aku je dalam hidup kau. Aku bahagia dengan kau. You complete me in every way. Did you feel the same?
Kau masih ingat tak a week before kau masuk UTHM tu? The day that you have a big fight with your dad sampai potong rambut tu? The day yang your dad tak izinkan aku jejakkan kaki ke rumah kau lagi tu. It was like the edge for our relationship kan? Aku ada pilihan, untuk stay dengan kau ataupun pergi tinggalkan kau. I have 1001 reasons to leave but i choose this one strong reason to stay with you. Which is because i love you. Like i said before, i believe we will get through this together.
Jujur, aku sedih masa dapat tahu kau akan pergi tinggalkan aku in a very short period. Kalau aku tahu kau akan pergi, i'd spend more time with you. Tak apa lah if i get into trouble sekalipun. Asalkan aku dapat bersama kau. Aku sedih masa kau mengadu dekat aku yang family kau tak nak belikan barang keperluan kau. So i help you. Dengan baki duit yang aku ada tu, aku pergi belikan barang-barang kau. Aku nak nangis sebenarnya masa kau duduk dalam kereta tu. Entah kenapa, aku rasa macam itu lah the last time yang aku dapat jumpa kau. Berat hati aku nak say goodbye to you. Rasa macam aku akan kehilangan kau lepas kau masuk sana.
Turns out, apa yang aku dah expect sebelum ni akan jadi kenyataan. Tak sangka. No, bukan tak sangka benda tu akan jadi. Aku tak sangka kau akan tinggalkan aku secepat ni. Aku tak sangka kau akan berubah hati within a month being away from me. Padahal kita baru je spend 5 days together. Aku yang ambil dan hantar kau semula ke kolej. Batu Pahat tu bukannya dekat. Dia nampak bertanggungjawab kan? Nampak macam caring and gentleman sangat sebab sanggup jalan jauh semata nak hantar kau balik, nak make sure kau selamat sampai. Dia ada kelebihan sebab dia dekat dengan kau. Aku ni jauh, jauh dari kau. Tapi tak pernah sesaat pon yang aku tak fikir pasal kau, tak risaukan keselamatan kau. Kalau aku dekat, aku sanggup lah hantar kau pergi kelas everyday. Aku sanggup hantar kau ke mana je kau nak pergi, Kau tak payah susah-susah naik bus. Aku nak senangkan hidup kau. Aku nak provide everything yang kau perlukan. Aku nak bagi kau sepenuh perhatian, masa and kasih sayang aku. But it seems like you didn't even need it.
Ramai lagi yang mampu buat semua tu untuk kau kan? Ramai yang terkejar-kejarkan kau. Ramai yang boleh jaga kau, guide kau. Ramai yang boleh buat kau bahagia dekat sana. Kau dah tak perlukan aku.
Aku minta maaf sebab berkasar dengan kau. Aku tahu aku dah lukakan hati kau dengan kata-kata aku. Aku tak bermaksud nak hina kau. Memang aku marahkan kau. Susah untuk aku terima apa yang dah jadi ni. Kau takkan faham sebab kau tak sayang aku sebanyak mana aku sayangkan kau. Aku ni selfish kan? Aku ni ego, paranoid. Aku tahu. Aku boleh cakap yang aku benci kan kau sebanyak mana yang aku nak, aku boleh cakap aku dah tak sayang kau. Tapi dengan siapa aku nak tipu? Dengan diri sendiri? Dengan kau? Or dengan orang lain? Aku sendiri pon tak tahu lah Intan. Aku penatlah nak berperang dengan perasaan sendiri. Dalam hati ni masih ada kau. Dalam kepala aku masih ada memori dengan kau. Tak ada satu pon kenangan kita yang aku buang. Gambar-gambar kau masih ada dalam iphone aku. Conversation whatsapp kau masih ada walaupun kau dah block aku. Dm dari kau masih ada dekat twitter aku. Dan kau pon masih ada dalam hidup aku walaupun kau dah buang aku dari hidup kau.
Aku betul-betul berharap kau akan hidup bahagia, tak kira lah dengan siapa pon pilihan hati kau. Aku harap kau berjaya dalam pelajaran. Kau impikan 4flat kan? Aku harap kau dapat capai 4flat tu. Aku harap kau selamat and sihat sentiasa.
Ni last words dari aku untuk kau. Aku akan anggap tak ada apa yang jadi antara kita. From strangers to half of me and back to strangers again. Aku janji takkan pernah kacau kau lagi. Kalau aku rindu kau sekalipun, i'll keep it to myself. Sorry again, for everything. Maafkan aku ye, sayang.

Older Post | Newer Post
Bonjour Fellas
748280_zpsfdf2b40c
Photobucket
Feel free to explore my ordinary diary

Wishes
Welcome to SuperEyin diary. You want to F o l l o w ? or go back H o m e ?
iphone 5s
stable girlfriend
instax mini
macbook pro
goPro hero 4
nike airmax
black and white Mini Cooper Cabrio
Twitter : HeyItsChrist
Facebook : Eyin Chance / Afiqah Hussein
Instagram : EyxnSykes
WeChat ID : EyinSykes



Melody